Buitenhof-tuinmeubelen.nl 8.6 6265

Veel gestelde vragen over BuitenHof tuinmeubelen

Algemeen

Wie zijn wij? 
Hoe kunt u ons bereiken?

Leveringen

Wat is uw orderstatus?
Wanneer komen wij leveren?
Hoe kunt u betalen?
Wat zijn de bezorgkosten?
Kunt u uw meubelen ophalen? 

Service en garantie

Ik heb een klacht.
Hoe lang is de garantietermijn?

Website

Inclusief BTW
Bestelproces
Herroepingsrecht 

Wie zijn wij?

BuitenHof tuinmeubelen is gespecialiseerd in de verkoop van tuinmeubelen. Na de opening van van twee nieuwe tuinmeubelwinkels dit jaar zijn er momenteel 19 winkels in Nederland en België.
Wij onderscheiden ons door een zeer ruime collectie tuinmeubelen, van de gerenommeerde grote merken. Ook hebben wij een uitgebreide collectie onder eigen label. Een groot deel van de collectie wordt ontworpen in onze eigen ontwerpstudio en geproduceerd onder eigen label, waardoor exclusiviteit is gegarandeerd. Door nieuwe trends te vertalen naar eigen collecties is het assortiment origineel en onderscheidend. Dat betekend voor u dat u een uniek product koopt, waarvoor wij zelf altijd garant staan voor een uitstekende kwaliteit. Omdat dit label in eigen beheer ontwikkeld en geproduceerd wordt, hebben wij in ons magazijn in Roosendaal ruim voldoende voorraad staan en kunnen wij in de meeste gevallen uw tuinset leveren binnen 3 tot 5 werkdagen na uw aankoop. Wij zijn aangesloten bij het CBW, wat voor u als klant zekerheid betekent, zekerheid dat u koopt bij een betrouwbaar bedrijf, zekerheid dat u een goede garantie krijgt, en de zekerheid van een aanbetalingsgarantie.

Hoe kunt u ons bereiken?

Winkels: de adresgegevens kunt u bekijken door bij de betreffende winkel te kijken. Hier vindt u ook de openingstijden en meer informatie over deze winkel en de regio.

Verkoopinformatie: Als u een vraag heeft over de tuinmeubel collectie, verkoopinformatie wilt ontvangen of een bestelling wilt plaatsen dan kunt u ons bereiken op het telefoonnummer:

- Vanuit Nederland: 0165 52 67 71 
- Vanuit België: 03 80 80 552

of via mail:
- Vanuit Nederland: verkoop@buitenhoftuinmeubelen.nl
- Vanuit België: verkoop@buitenhoftuinmeubelen.be

Servicedesk: met al uw vragen en opmerkingen kunt u terecht bij onze servicedesk via de telefoon, e-mail of de chat applicatie op de site. 

- Vanuit Nederland: 0 165 52 67 50 of service@buitenhoftuinmeubelen.nl
- Vanuit België: 03 80 84 504 of service@buitenhoftuinmeubelen.be

Openingstijden winkels?

klik daarvoor hier op de betreffende winkel. Bovenaan de site staat een overzicht van alle koopzondagen, verder kunt u deze ook vinden bij de betreffende winkel.

Openingstijden servicedesk? 

Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur.
Zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. 

Openingstijden telefonische verkoop?

Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Zaterdag & zondag   van 10.00 tot 17.00 uur.

Openingstijden afhaalmagazijn?

Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur.

Leveringen

Wat is uw order status?

U kunt uw orderstatus van uw tuinset altijd navragen door contact op te nemen met de servicedesk. De servicedesk is te bereiken via telefoon, e-mail of de chat applicatie.

Wanneer komen wij leveren?

Zodra uw bestelling van de tuinmeubelen compleet is dan zal de afdeling planning contact met u opnemen voor het maken van een leverafspraak. Mocht u informatie over de levering van uw tuinset of een leverindicatie willen dan kunt u contant opnemen met de servicedesk.

Een dag voor de levering is de definitieve planning gemaakt om de tuinmeubelen te leveren, u ontvangt het tijdsvak waarin de chauffeur zal komen per e-mail. Mocht u graag een half uur voor levering nog bericht krijgen dat de chauffeur eraan komt, kunt u dit aangeven bij onze servicedesk.

Hoe kunt u betalen?

Bij levering van uw tuinmeubelen in Nederland en België kunt u bij onze chauffeurs de betaling voldoen per pin, mastercard of contant. Leveringen in Duitsland dienen uitsluitend per Maestro, VISA of Mastercard voldaan te worden (Het is niet mogelijk om contant te betalen). Bij de levering dient u het volledige bedrag te voldoen. 

Het is niet mogelijk om bij alle leveringen met Visa te betalen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de servicedesk.

Wat zijn de bezorgkosten?

Wij bezorgen uw bestelling gratis thuis, wanneer het orderbedrag boven de € 250,- is (voor show/toonzaal modellen gelden afwijkende leveringsvoorwaarden welke in de winkel besproken worden). De chauffeur levert uw bestelling bij u thuis in de verpakking. Voor de Waddeneilanden geldt een toeslag die is gebaseerd op het totale volume van de order. Voor €49,95 kunt u hier een Full service pakket aan toevoegen. De chauffeur pakt dan de meubelen uit, monteert deze en plaatst ze op de  door u gewenste plek, ook neemt een chauffeur het afval mee retour. Deze bedragen gelden voor Nederland, België en een aantal postcodegebieden in Duitsland (tabel onderin). Verzendkosten voor andere postcodes in Duitsland en andere landen zijn op aanvraag.  Bij een bedrag onder de € 250,- zijn de verzendkosten afhankelijk van aantal en gewicht en liggen de verzendkosten tussen de € 7,50 en € 45,- euro. In andere landen is de prijs op aanvraag. Daarnaast kunt u er voor kiezen uw bestelling af te halen bij een van de winkels of bij het centraal magazijn in Roosendaal. Hier zitten uiteraard geen kosten aan verbonden. Bij levering op de Waddeneilanden wordt een toeslag gerekend. De kosten worden bepaald op basis van het volume. Hoe groter het volume, hoe hoger de toeslag.

Postcodegebieden Duitsland:
D40000 t/m D41999
D45000 t/m D46999
D47000 t/m D47999
D50000 t/m D50999
D52000 t/m D52999

Kunt u uw meubels ophalen?

U kunt uw bestelling ook naar 1 van de 18 winkels laten sturen en gratis zelf ophalen. Het is ook mogelijk om uw tuinmeubelen, wanneer deze voorradig zijn, op te halen in ons centraal magazijn. In de winkel kunt u vragen om een routebeschrijving of u kunt bellen met de servicedesk.

Het adres in Roosendaal is:
Borchwerf 35
4704 RG 
Het centrale magazijn is maandag t/m vrijdag geopend van 08.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. 

(voor showmodellen gelden andere condities.)

Service en garantie

Ik heb een klacht

Ook wanneer u niet tevreden bent met uw aankoop, of wanneer u een probleem heeft met een artikel van ons, dat u reeds in gebruik heeft, kunt u van ons een uitstekende service verwachten.

Het is voor ons belangrijk dat u blij bent met, en kunt genieten van uw nieuwe tuinmeubelen. Wanneer u om welke reden dan ook niet tevreden bent met het product dat u zojuist geleverd heeft gekregen dan zullen wij alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. Wij zullen binnen 14 dagen inhoudelijk op een klacht reageren.  

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Hoe lang is de garantietermijn?

U heeft standaard drie jaar garantie op uw tuinmeubelen. BuitenHof tuinmeubelen is aangesloten bij Branchevereniging Centraal Wonen (CBW). Dat betekent voor u een aantal zekerheden, de driejarige garantietermijn is er daar één van. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument. De driejarige garantie doet dus niks af aan de wettelijke garantie. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht dit niet zijn, dan zullen wij een artikel repareren of omruilen.

Wanneer u een probleem heeft met een artikel dat u al reeds langere tijd in gebruik heeft dan zullen wij dit altijd oplossen. Binnen de garantietermijn betekent dat reparatie of omruiling van het artikel. Echter wanneer u buiten de garantietermijn problemen heeft, dan zullen wij altijd bekijken of wij het artikel voor u kunnen repareren. Wanneer dat niet mogelijk is, proberen wij u zeker op een andere manier tegemoet te komen. U kunt uw klacht melden door contact op te nemen met onze cetrale servicedesk. Onze specialisten zullen u direct verder helpen met uw probleem. U kunt de servicedesk op de volgende manieren bereiken: telefonisch van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.
- Vanuit Nederland: 0165 52 67 50
- Vanuit België: 03 80 84 504

Via de e-mail door een mail te sturen naar service@buitenhoftuinmeubelen.nl of service@buitenhoftuinmeubelen.be. U krijgt op werkdagen binnen 24 uur een antwoord.

Door uw probleem aan te kaarten via de chat applicatie, hier krijgt u ook direct contact met een van onze servicemedewerkers.

Website

Inclusief BTW

Alle prijzen die op de website worden gepubliceerd zijn inclusief BTW.

Bestelproces

1. In winkelwagentje plaatsen. U plaatst het artikel of de artikelen die u wenst te bestellen in het winkelwagentje. Hier ziet u tevens de totale kosten van uw complete bestelling, inclusief eventuele verzendkosten. Het winkelwagentje vindt u rechts bovenaan iedere pagina van de website.

 2. Naar bestelformulier. Wanneer u alle artikelen die u wenst te bestellen aan uw winkelwagentje heeft toegevoegd, gaat u naar het bestelformulier. U komt bij het bestelformulier wanneer u klikt op ’naar bestelformulier’ onderaan de winkelwagen pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in, kiest u een verzendmethode en een betaalwijze. Onder de betaalwijze vindt u een link naar de algemene voorwaarden. Wanneer u akkoord bent met de algemene voorwaarden, vinkt u dit aan. Voordat uw bestelling definitief is, dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om onze nieuwsbrief te ontvangen.

3. Bestellen. Op de pagina van het bestelformulier vindt u de knop ’bestellen’. Wanneer u op deze knop klikt, is uw bestelling definitief. De pagina die u vervolgens te zien krijgt is afhankelijk van uw betaalwijze. Wanneer u heeft gekozen voor een betaling via Ideal, kunt u hier kiezen voor uw bank en de betaling voldoen. Bij de overige betaalwijzen krijgt u een bevestiging van uw bestelling te zien. Van alle bestellingen krijgt u per e-mail ook een bevestiging. Daarnaast ontvangt u binnen 1 werkdag een orderbevesting en de CBW-garantievoorwaarden.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na levering. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons binnen 14 dagen na levering per post of e-mail op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Het modelformulier voor herroeping kunt u hier downloaden.

U dient de goederen zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten zo spoedig mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de ontbinding van ons terug. Dit geldt niet voor eventuele extra kosten ten gevolge van uw eigen keuze voor een duurdere leveringswijze dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering.

Indien u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product moet in originele staat en verpakking retour gezonden worden. Pak het product uit en gebruik het slechts in die mate voor zover nodig om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien hierdoor schade aan het product ontstaat, bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.